آیا قیمت ها در سال آینده کاهشی خواهد بود؟
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، با شروع سال جاری و با وجود اینکه شاهد بازار بی حال و رمق آهن هستیم، موج قیمت ها همچنان افزایشی می باشد بطوری که در یک سیکل متناوب و سینوسی در حال تکرار شدن است. در زمانی که بازار روند نزولی دارد، خریداران مصرفی به طمع خرید ارزان تر، منتظر می مانند و کاهش قیمت های روزانه را مرتبا رصد می کنند.

به موازات تداوم روند نزولی قیمت ها، تعداد افرادی که در انتظار خرید به سر می برند افزایش می یابد. از طرفی همزمان با این کاهش قیمت ها، انبارها ترجیح می دهند به دلیل کمبود تقاضا، از انباشت محصولات خودداری نمایند. به این ترتیب تولید مبادی خصوصی هم به حداقل می رسد. با ادامه این روند و گذشت زمان بازار آماده پذیرش هر واکنشی در برابر سیگنال های خبری می باشد، به نوعی که کوچک ترین عامل محرکی منجر به افزایش قیمت ها و حساس تر شدن بازار می شود.

اکنون نیز شاهد آن هستیم که سمت و سوی بازار به جهتی کشیده شده است که همه چیر برای پذیرش یک تلنگر آماده و مهیاست. به همین دلیل خبر افزایش قیمت شمش و قراضه در کشورهای خارجی نیز تأثیر خود را بر بازار می گذارد بطوری که ابتدا با پا پیش گذاشتن چند تولیدکننده خصوصی شروع شده و با حرکتی همه جانبه پایان می یابد. تا مادامی که این روند ادامه دار باشد رقابت منفی فروشندگان در این مرحله کم کم آغاز می گردد و مجددا مدار قیمت ها در شیب ملایمی قرار خواهد گرفت. اما تجربه نشان داده که اگر در زمان کاهش قیمت آهن، صف خریداران بالقوه انباشته شود و مصرف کنندگان به امید کاهش بیشتر قیمت ها در صف انتظار باشند، امکان بازگشت بازار به روند سینوسی و فراز و نشیب مجدد در این حوزه وجود خواهد داشت.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 





:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: